Wiecznie „Puste brzuszki”

Ludzie. Dziwaczne stworzenia. Chcą MIEĆ. Gromadzą różne rzeczy. W większości za dużo lub kompletnie nieprzydatne. Mogą mieć więc chcą.  Czasem nawet jak nie mogą to też chcą.

Jak bardzo posiadanie decyduje o tym kim jesteśmy? A właściwie kim się widzimy. Obraz innych ludzi i nas samych jest uzależniony od przedmiotów, które jesteśmy w stanie zgromadzić.

Nie pochodzę z bogatej rodziny. Ba, rzec można śmiało, że pochodzę z rodziny bardzo biednej. Tak biednej, że doskonale wiem co to głód.

Znam dobrze szufladkowanie ludzi i ich wywyższanie, bądź poniżanie na podstawie tego co mają lub czego nie.

Kiedy więc zaczęłam mieć możliwość gromadzenia, zaczęłam to robić. Mimowolnie, podświadomie. Być może żeby „wyrównać” jakiś brak. W swojej głowie wreszcie pocieszyć to „głodne dziecko”,  że wreszcie mogę.

Minęło kilka lat i zaczęłam zastanawiać się : Na co do cholery jest mi potrzebnych tyle rzeczy? Czy to one uczynią mnie szczęśliwszą? Gdybym dziś, za chwilę opuściła ten padół, zostawiłabym tylko mnóstwo śmieci komuś, kto musiałby to posprzątać …

Dziś ograniczam się do rzeczy, które będą mi przydatne. Jakoś nie czuję wewnętrznej potrzeby żeby „szopingować” dla relaksu. Bo tak, dla części ludzi jest to możliwość odstresowania, podwyższenia swojej samooceny czy pocieszenia, nagrodzenia … ( kto wie, może w bardziej psychologizującym wpisie do tego wrócę).

Kiedy idę do sklepu, stoję w kolejce i widzę jak Pani przede mną wykłóca się o dodatkową naklejkę, aby za 1 grosz „kupić” książkę, albo kiedy Pani za mną pyta czy może wziąć jakieś moje „przydziałowe” naklejki na pluszowe warzywa czy owoce, a następnie z wielką radością chowa je do portfelika, myślę sobie, że to kolejny dowód na to, iż zdecydowanie nie jestem z tego świata … ale o tym kiedy indziej.

 

Autor: wmroku

Człowiekiem jestem ... a to już coś. Dla jednych dużo, dla drugich mało. Piszę ... z potrzeby. Pstrykam ... dla przyjemności. Zdjęcia, wpisy mojego autorstwa. Zatem uszanuj to Drogi Wizytatorze strony. ENDŻOJ

2 thoughts on “Wiecznie „Puste brzuszki””

  1. Mądry wpis. Ten świat idzie bardzo szybko do przodu, coraz więcej nowości z technologii i nie tylko jest wprowadzane, a ludziom nadal jest mało, nie potrafią się cieszyć z tego, że np. mają gdzie mieszkać, a inni muszą spać w każdą noc na ulicy… Oczywiście, że w domu też jest różnie, gdyż rodzina tak samo potrafi dowalić, ale chodzi mi o taką radość z małych codziennych rzeczy i spraw.
    Również nie mam bogatego domu, także znam ten ból. Identycznie z szufladkowaniem ludzi. Ile ja już słów negatywnych na swój temat słyszałem. Ale już mniejsza o mnie. Idiotyzmem jest ocena kogoś po wyglądzie, orientacji, guście muzycznym itp nawet nie znając tej osoby w ogóle. Nie wiemy dlaczego tak się ubiera, nie wiemy czy nie słyszy codziennie wyzwisk w rodzinie(cholernie szkodzi mi takich ludzi, gdyż nie powinno się patrzeć na to w ogóle, ale w Polsce jest sporo stereotypów oraz debilizmu na temat takich osób skoro nadal niektórzy porównują homoseksualizm, biseksualizm do zoofilii albo czegoś gorszego, jednak mniejsza z tym) bo woli swoją płeć, więc fałszywi przyjaciele też od niej/niego się odwrócili, ale tak łatwo nam kogoś oceniać bez rozmowy żadnej i poznania kogoś dokładnie. Też kiedyś tak miałem, aczkolwiek to się zmieniło dość dawno. Cieszy mnie ta zmiana.

    Polubione przez 1 osoba

    1. Dlatego od bardzo wielu lat unikam jak ognia oceniania. Nie mam do tego prawa bo nigdy nie poznam człowieka do końca, tego co przeżył, co go spotkało. Ocenianie świadczy o tym, że mamy się za wszystkoweidzących, a na szczęście nigdy tacy nie będziemy.

      Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

