Doradztwo Króla

W moim ukochanym filmie, który mogę oglądać setki razy i za każdym razem czuję się pokrzepiona, wzruszona i podniesiona na mym słabowitym, ale ambitnym duchu pada wiele zdań mogących być mottem. Do wielu można dorobić niemal psychologiczną teorię i wrzucić na jakieś „super-mądre” i „mega-drogie” szkolenia, gdzie guru, coach lub inny znawca Twego wnętrza przejrzy Cię niczym Supermen swym spojrzeniem (chwila … Supermen chyba palił wszystko co napotka … no dobra niewielka różnica ;-)) , a następnie doradzi co i jak …

Bawiąc się zatem w super trenejro od spraw życiowych, zupełnie za darmochę mam receptę na zaczynający się tydzień (bez względu na to czy przyjmujesz niedzielę za koniec czy początek tygodnia).

Proste zdanie, które niech poprowadzi Cię przez najbliższe godziny i dni.

„Get busy living or get busy dying”…

Łatwe? Trudne? Jakie dla Ciebie?

Czasem myślę sobie ile naszego życia poświęcamy na … umieranie. Ilekroć zaniedbujesz samego siebie – umierasz.

Postaraj się więc pożyć, zająć się tym żeby żyć. Odłóż to, co sprawia, że umierasz zamiast żyć. Umieramy codziennie, i to jest fakt. Każda godzina od naszego narodzenia przybliża nas do śmierci, życie więc codziennym umieraniem jest… biologicznie. Tym bardziej więc wykorzystać trzeba to co cenne dla nas. Czas …

Unikaj sytuacji, które Cię zabijają, ludzi, którzy usilnie chcą założyć Ci pętlę nienawiści na szyję, czasu, który nie służy Tobie i Twojemu rozwojowi. Zamień ten czas, który minie Ci na umieraniu na … życie.

Nikt za Ciebie życia nie przeżyje, tylko Ty. Zacznij od chwili dla siebie w tym tygodniu. Ja tak zamierzam zrobić. Znaleźć chwilę dla siebie. Tylko dla siebie. Bo dobrze wiem, że cały świat, obowiązki, pilne sprawy, oczekiwania innych są w stanie na mnie poczekać. Moje życie, moje „ja” przecieka mi codziennie przez palce rozpływając się między „muszę – mogę – chcę” .

Dobrego tygodnia, dobrego dnia, dobrej godziny …

Mam nadzieję, że weźmiesz sobie do serca choć jedno słówko. Mam nadzieję, że spojrzysz na życie jak na dar, mimo utrapień i trudów. Mam nadzieję, że wszystko co przyniesie tydzień odbierzesz jako szansę na naukę, rozwój i szansę … „Mam nadzieję” – rzecz jasna słowa z tego samego filmu.


Jasna sprawa, że film ów to ukochany przez wielu obraz „Skazani na Shawshank”. Gdyby ktoś nie wiedział jest to dzieło (nie boję się użyć tego słowa), które nie powstałoby gdyby nie autor noweli „Rita Hayworth and Shawshank Redemption” opublikowanej w zbiorze „Different Seasons” w roku 1982. Swoją drogą z czystym sumieniem polecam wszystkie cztery opowiadania tam się znajdujące. Imię i nazwisko autora … Stephen King rzecz jasna. Jego także polecam, choć on chyba, a nawet na pewno, tego nie wymaga.

Autor: wmroku

Człowiekiem jestem ... a to już coś. Dla jednych dużo, dla drugich mało. Piszę ... z potrzeby. Pstrykam ... dla przyjemności. Zdjęcia, wpisy mojego autorstwa. Zatem uszanuj to Drogi Wizytatorze strony. ENDŻOJ

Skomentuj

