… nie DZIEL się …

Nie należę do miłośniczek Świąt Bożego Narodzenia … bo takie święta się zbliżają jakby kto nie wiedział. Nie święto choinki, karpia czy innego pana w czerwonej czapeczce co go producent napoju produkowanego na bazie karmelu wymyślił … ( wizualizację tego pana rzecz jasna, a nie jego samego).

Zatem nie przepadam za tym okresem w roku, z różnych powodów. Mniejsza o to. W każdym razie … na ulicach gwar, ludzie jak szaleni gonią za czymś … za tym co „należy”, co „trzeba” … choć nic tak naprawdę nie trzeba i nie należy poza tym by być … uczciwym, przyzwoitym człowiekiem. Więc biegają, żeby zdążyć. Kupić milion bezsensownych prezentów, tony jedzenia, które i tak wyrzucą.

Wchodzę zatem z tego gwaru do pomieszczenia z machiną do pobierania pieniędzy – bankomatem zwanej. Słyszę: „Dzień dobry” … Odwracam się i odpowiadam z uśmiechem: „Dzień dobry” … Przy grzejniku siedzi mężczyzna … chłopak … „żul” jak zwykliśmy zwać takich ludzi.

-Czy kupiłaby mi Pani coś do jedzenia? Jestem bezdomny. A może dałaby mi Pani parę groszy”?

-Nie mam drobnych, dopiero wypłacam z bankomatu, ale mogę coś Panu kupić do jedzenia. Co by Pan zjadł?

– Bułkę, może jakiś jogurt.

Nie mam tendencji do dawania kasy ludziom. Zdania jestem, że lepiej ludziom dać wędkę jeśli można, a nie jałmużnę. Nie raz mi się zdarzało, że proponując jedzenie „biednemu” wyśmiewana byłam, bo ktoś chciał zwyczajnie pieniądze na alko czy inne mało biedne cele … Zdarza mi się jednak kupować jedzenie … tego nie traktuję jako ochłap na „odwal się” …

Tiaaa … nie uśmiechało mi się za bardzo stanie w kilometrowej kolejce w biedrze, która tuż za rogiem w strategicznym miejscu starówki się znajduje. Nie uśmiechało mi się, oj nie … Poszłam … są rzeczy ważniejsze od mojego komfortu …  Kupiłam mu 3 bułki, i 2 jogurty … ot … kilka złotych … drobniaki … Jedzenie dla głodnego … Czy nie o to chodzi w tych … Świętach?

I nie piszę tego by się jakoś pokazać, tylko uzmysłowić sobie, wam, że najważniejsze w tych nadchodzących dniach to … być człowiekiem. Przemówić ludzkim głosem choć raz w roku i to nie w stosunku do tych, którzy są nam najbliżsi , ale do tych „niepotrzebnych”, „niechcianych” … Tego wam i sobie życzę. Bycia ludzkim, bycia w pełni człowiekiem choć na chwilę, raz w roku …

Autor: wmroku

Człowiekiem jestem ... a to już coś. Dla jednych dużo, dla drugich mało. Piszę ... z potrzeby. Pstrykam ... dla przyjemności. Zdjęcia, wpisy mojego autorstwa. Zatem uszanuj to Drogi Wizytatorze strony. ENDŻOJ

7 thoughts on “… nie DZIEL się …”

  1. Nic dodać nic ująć. Też nie jestem fanem świąt, bo nie dość, że jestem ateistą to jeszcze dodatkowo nie rozumiem tego fenomenu reklam świątecznych w listopadzie, wydawania masy pieniędzy na figurki, które oczywiście bywają ładne, ale nie są nam potrzebne i inne brednie. Masa jedzenia też jest minusem. Nie chodzi o nażarcie się do wymiotów. Wyścig tak samo wkurza. Kolejki w sklepach np. w krajach pokroju Usa jeszcze można zrozumieć skoro tam są przeceny w tzw. black friday na telewizory ogromne, konsole, gry i inne podobne, ale u nas? Bicie się prawie i wyzwiska, bo karp w promocji…

    … Aczkolwiek święta też mają plusów kilka. Tak czy siak to bardzo fajnie, że pomogłaś. Jak zareagował? 🙂
    A przy okazji jeszcze spytam jak święta spędzasz w tym roku? No ale nie musisz odpowiadać, jeśli nie chcesz 😉

    Polubione przez 1 osoba

      1. Nic dziwnego, że się zdziwił skoro był przez tyle czasu mijany itd. Trzeba sobie pomagać, ponieważ nie wiadomo w jakiej my znajdziemy się sytuacji kiedyś. Zresztą pomoc innym jest fajna, sprawia radość, ale także nie jest to czas zmarnowany, ponieważ lepiej pomóc niż np siedzieć całe dnie w domu przeglądając fejsbuka czy coś w ten gust…

        Polubienie

    1. Nie pomoc … być może. Opisałam sytuację … gdy ktoś poprosił o jedzenie. Daję jedzenie bo ktoś poprosił mówiąc, że jest głodny … Nie oceniam czy ktoś potrafi zadbać czy nie. Ogólnie staram się nie oceniać ludzi, szczególnie też nie.

      Polubienie

Skomentuj

