Z cyklu „Nie lubię” …

Tęsknota

Nie lubię tęsknić. Nie wiem po co ją „wymyślono”? Żeby udręka człowieka była jeszcze większa na tym łez padole?

Tęsknota męczy , zabiera czas, odbiera siły.

Przez lata nauczyłam sobie z nią jakoś radzić, jakoś – dobre słowo.

Kiedy się z kimś rozstaję, pierwsze minuty, godziny, dni są najgorsze. Człowiek czuje się jakby mu ktoś dopływ powietrza zakręcił. Nie może się skupić. To oczywiście mija, z czasem. Zgodnie z wszelkimi „mądrymi” psychocośtamami … należy się czymś zająć  aby swoją tęsknotę zminimalizować. Działa? Czasem działa na chwilę.  Ale generalnie głupia to rada …

Pewnie, że z czasem się człowiek przyzwyczaja, że tego za czym tęskni nie ma. Żyje wtedy nadzieją na przerwanie tego stałego uczucia braku, a jeśli wie, że ten brak to już na zawsze? Wtedy trzeba zaprzyjaźnić się ze swoją tęsknotą. Przytulić ją jak małego, bezbronnego kundla co żebrze miłości. Niestety.

Przez całe życie dawałam sobie radę z  moimi tęsknotami, działało jej wyciszanie, rozsądne, logiczne tłumaczenia. Przez całe życie do pewnego momentu. Kiedy psiak z małej włochatej milusiej kuleczki, którym wystarczyło się zająć by by spokojny, stał się ogromnym psiskiem co na kanapie miejsca Ci nie ustąpi. Przytulam się zatem do tej „kupy kłaków” bo kto lepiej ją zrozumie ode mnie, i kto lepiej zrozumie mnie?

Autor: wmroku

Człowiekiem jestem ... a to już coś. Dla jednych dużo, dla drugich mało. Piszę ... z potrzeby. Pstrykam ... dla przyjemności. Zdjęcia, wpisy mojego autorstwa. Zatem uszanuj to Drogi Wizytatorze strony. ENDŻOJ

1 thought on “Z cyklu „Nie lubię” …”

  1. Pisałam o tym jakiś czas temu, i właśnie tak to dla mnie wygląda. Uczę się być takim przyjacielem jak mój kot. Być i przytulać. A tęsknota… Dla mnie powód do dumy, pamiątka po prawdziwych uczuciach, jak jakaś karteczka zapisana drobnymi literami schowana w kieszeni kurtki, którą wyciągasz po latach i ocierasz łzę. Lubię tęsknotę z całą nostalgiczną, mroczną i wielowarstwową otoczką.

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

