Kocham Lunę

„Najbardziej z wszystkich kobiet kocham noc.

Piękniejsza jest od blasku setki słońc.

A kiedy wiatrem pocałuje mnie,

Natychmiast odlatuję, nie wiem gdzie.

 

Królowa snów odpięła srebrny płaszcz.

Okryła nim zmęczony stary świat.

I nawet ten co nie ma dokąd iść,

Uwierzył znów jak bardzo warto żyć.

Choćby dla niej.

 

Wróżyłem sobie wczoraj z blasku gwiazd,

Co czeka mnie za krzywdę moich kłamstw,

A rzeka zdarzeń przypomniała mi,

Że Bóg rozliczy wszystkie moje dni.

 

Dlatego PANI NOCY proszę bądź!

Przy tobie znika całe moje zło.

Niech grzeszne myśli czują boski chłód,

Bym z źle obranej drogi wrócić mógł

Mógł wrócić.

 

Choćby dla Niej.”

dsc03337

Nie ma dla mnie lepszej pory … dnia (nocy)… tych 24 godzin nam danych. Noc jest … magiczna, jest spokojna, jest cicha. Nie ma właściwie świata, nie ma hałasu, nie ma ludzi. Spokojnie myśli układają się w szufladkach głowy. Jasność myślenia jest niewiarygodna, wszystko jest wyraźne, proste, pisze się samo … Nigdy lepiej nie rozmawiało mi się z drugim człowiekiem niż w nocy. To dobra pora na przemyślenia, na decyzje, na rozmowy lub chociaż przygotowanie się do nich. Dobra pora na plany, na marzenia, na rachunek sumienia. To jest bardzo dobry czas. Życie zwalnia, serce bije spokojniej. Noc jest bardzo dobra. Dobra noc. Dobranoc.

**Cytat to piosenka. Zespół Universe. Taki zespół polski z lat 80-tych ubiegłego wieku, także … prehistoria. Ale cóż … na takich kawałkach też się wychowałam, a to czym się karmimy od własnego, osobistego dziejów zarania … ciężko wyplenić. Zresztą nawet nie chciałabym się tego pozbywać. Wszak jesteśmy „efektem” wszelkich naszych przeżyć i doznań, muzyki też. Nie byłabym zatem dziś tym kim jestem. **

Autor: wmroku

Człowiekiem jestem ... a to już coś. Dla jednych dużo, dla drugich mało. Piszę ... z potrzeby. Pstrykam ... dla przyjemności. Zdjęcia, wpisy mojego autorstwa. Zatem uszanuj to Drogi Wizytatorze strony. ENDŻOJ

6 thoughts on “Kocham Lunę”

  1. Jest trochę ludzi, którzy uwielbiają noc, chorują na bezsenność albo coś w ten gust. Ja osobiście mam problemy ze snem od ładnych kilku lat, ale mi to osobiście nie przeszkadza. Jak sama pisałaś nocą wszystko jest lepsze, nie ma tego wyścigu szczurów że tak określę, cisza i spokój po prostu. Wiadomo, że jeśli trzeba rano wstawać to się kładzie wcześniej, choć u mnie różnie z tym bywa. Tylko potem na drugi dzień wstaje niewyspany, gdyż spałem zaledwie przykładowo 5 godzin.

    Lubię to

    1. Ja mam takie okresy w życiu, że nie mogę spać, albo śpię po 2 – 3 godziny. Nie wiadomo dlaczego tak jest. Jakoś nie potrafię ustalić przyczyny. I fakt zmęczenie jest wtedy duże, ale cóż. Przyzwyczaiłam się. W każdym razie gdybym mogła wybrać to chyba na stałe wolałabym funkcjonować w nocy … może dlatego tak lubię Batmana 😉

      Polubione przez 1 osoba

      1. Nie jestem specjalistą w tym, jednak z tego co sam zauważyłem na sobie i ludziach z otoczenia często jak się człowiek stresuje, coś przeżywa mocno nocą to jest problem z uśnięciem. Albo zbyt głębokie myślenie, które akurat u mnie się pojawia w późnych godzinach. W sensie taki natłok różnych myśli. Nie zawsze pozytywnych 😛 Spanie w dzień na pewno może być przyczyną, ale osobiście tego unikam. Gdy już jestem mocno zmęczony w dzień to się prześpię z godzinę albo dwie, ale rzadko tak mam 🙂

        Haha, Batman ciekawy, choć wolę inne postacie z kreskówek i komiksów 😉

        Lubię to

  2. Noc jest piękna. Muszę spać, bo wstaje codziennie bladym świtem, ale gdybym mogła, szła bym spać nad ranem. To takie cudowne, szczególnie latem wyjść w nocy na balkon i w absolutnej ciemności słuchać ciszy.

    Pozdrawiam, Grafikerka z bloga:
    grafikerka.wordpress.com

    Lubię to

Skomentuj

