Ja – Nie -Normalna

Dlaczego nie możesz żyć jak inni? Mieć domu, rodziny? Takie pytanie pada w jednym z oglądanych przeze mnie seriali. Odpowiedź: „Bo jestem chory”.

Nauczeni jesteśmy, że są pewne zachowania, postawy, style życia normalne i te inne. Wymyślono nam pewien schemat życia „najlepszy” dla nas. Rodzimy się, uczymy, kończymy szkoły, pracujemy, zakochujemy, zakładamy rodziny, bierzemy kredyty, żyjemy, podróżujemy, kupujemy, jemy … My.

Chyba zawsze byłam na przekór. Chyba nigdy nie chciałam tak żyć. Według schematu. Bez chyba … nie chcę tak żyć. Nie mam kredytów, nie mam nic własnego, nie przywiązuje się do rzeczy, nie mam setek „przyjaciół”. I tylko jakiś czas temu zdania bliskich mi osób, o tym, że w moim wieku robi się już to i tamto, i ma się to i owo. Zdanie, że ja jednak nie żyję normalnie.

Zatem jestem chora bo nie żyje jak większość.  Chcę żyć po swojemu nawet jeśli najbliżsi uznają mnie za dziwoląga, za nienormalną istotę, która nie pasuje do tego świata. Czy każdy musi pasować? Dlaczego?

Będziesz miał ten swój domek z ogródkiem, fajny samochód i psa. Będziesz miał cudowną rodzinę , wspaniałych przyjaciół. Spłacisz te kredyty w spokoju ciężko, ale uczciwie pracując. Spełnisz swoje obowiązki, zapłacisz składki i podatki, wypełnisz wszystkie punkty co należy, co i jak trzeba za życia zrobić żeby czuć się spełnionym, żeby być normalnym, żeby nikt nie pytał Cię „dlaczego?” I życzę Ci tego z całego serca, żeby Ci się udało. Nie życz mi tylko żebym była jak Ty, normalna.

Będę sobą.

20160229_165407

PS. Kwestia tego co jest normą, co normalne, a co nie to już temat na inny wpis. Może jutro?

Autor: wmroku

Człowiekiem jestem ... a to już coś. Dla jednych dużo, dla drugich mało. Piszę ... z potrzeby. Pstrykam ... dla przyjemności. Zdjęcia, wpisy mojego autorstwa. Zatem uszanuj to Drogi Wizytatorze strony. ENDŻOJ

7 thoughts on “Ja – Nie -Normalna”

  1. Etam, ta przereklamowana normalność! A ja wierzę, że nie ma ludzi normalnych, niektórych za słabo znamy. Normalność lub jej brak nie determinuje szczęśliwości. Z resztą to groza, kiedy myślisz, że coś jest potrzebne do normalności a ni chuja nie możesz tego zdobyć. Wtedy bardzo ciężko mieć radość z życia. Lepiej olać te szufladki i być szczęśliwym 😀 Szczęśliwości!

    Polubione przez 2 ludzi

  2. Nienormalność nie istnieje, bo dla każdego coś innego jest nienormalnym, ale już kiedyś to pisałem, chyba u siebie. Tak czy siak jebać brzydko mówiąc to co społeczeństwo sobie myśli, bo ludzie ani za Ciebie ani za nikogo innego życia nie przeżyją. Dlatego trzeba się uczyć na swoich błędach i słuchać mądrych ludzi, którzy osiągnęli coś uczciwie w życiu. Aczkolwiek też nie musimy być ich klonami i robić dokładnie to samo, jednak fajnie jest się inspirować kimś porządnym 😉

    P.S Też nie mam setki ehm… przyjaciół, nie mam kredytów i nigdy nie zamierzam żadnych brać. Tak samo się nasłuchałem i zapewne nasłucham o tym, że jem inaczej, że nie wierzę w żadnego Boga i od dawna do kościoła nie chodzę, że to i tamto. Jakbym miał się tym wszystkim przejmować to już bym dawno się zabił. Silna psychika ważna rzecz! Uh *patrzy na godzinę* już po 1 w nocy, idę spać 😛

    Polubienie

  3. „Nie ograniczają mnie żadne schematy, gdyż ich ramy są zbyt ciasne, by pomieścić moją wyzwoloną naturę” – czyli ja również odbiegam od norm wszelakich 😉
    Podoba mi się to, co piszesz i dlatego pozdrawiam serdecznie 😀

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

